• Klub Sportowy MOROTE

Szanowni Państwo, Zarząd Klubu Sportowego MOROTE z Głowaczewa zwraca się z uprzejmą prośbą o rozważenie propozycji współpracy mającej na celu finansowe wsparcie naszej działalności.

Życzliwość i przychylność władz lokalnych nie wystarczają w obecnych czasach, aby zapewnić sprawne funkcjonowanie organizacji, jaką jest klub sportowy. Z tego względu sponsorzy - ich wiedza oraz pomoc finansowa i rzeczowa są nieodzownym wsparciem w codziennej działalności.

Firmy, instytucje, przedsiębiorstwa coraz częściej i chętniej zaczynają korzystać z narzędzia, jakim jest marketing sportowy. Sport staje się bowiem kluczowym elementem budowania i umacniania pozytywnego wizerunku firmy, a emocje związane z rywalizacją sportową wzmacniają efekty działań marketingowych, podnosząc jednocześnie ich skuteczność.

Nasz klub dostrzega i docenia dwustronne możliwości tkwiące w konsekwentnych i zaplanowanych działaniach z zakresu sponsoringu sportowego. Staramy się, aby korzyści płynące z naszej współpracy rozkładały się równomiernie, przynosząc jak najwięcej pozytywnych efektów dla każdej ze stron. Zależy nam na budowaniu trwałych relacji i utrzymywaniu stałej współpracy. Wyznajemy zasadę, że najlepsze efekty przynosi długotrwałe zaangażowanie firmy w sponsoring klubu sportowego.

Klub Sportowy Morote zarejestrowany został w dniu 16.09.2016 r. uzyskując wpis do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000637411. Początkowo klub nasz nosił nazwę: Klub Karate Głowaczewo i prowadzone w nim były wyłącznie treningi karate. W bieżącym roku działalność klubu została poszerzona o sekcję przeciągania liny a nazwa zmieniona. Od tego czasu występujemy jako Klub Sportowy MOROTE. Nasz klub jest stowarzyszeniem założonym, by promować aktywność fizyczną wśród dzieci, młodzieży i dorosłych.

Zajęcia w obu sekcjach są całkowicie bezpłatne i bardzo nam zależy, by takimi pozostały. Chcemy, by każdy miał równy dostęp do treningów w naszym klubie.

Profesjonalną salę do sztuk walki zbudowaliśmy i wyposażyliśmy w sprzęt sportowy z prywatnych środków finansowych, w doposażeniu sali w sprzęt pomogła dotacja otrzymana z Urzędu Gminy. Treningi odbywają się pięć razy w tygodniu (3 razy grupa początkująca, 5 razy zaawansowana). Chcemy,  by nasi zawodnicy mieli możliwość rozwijania się na drodze Karate między innymi poprzez współzawodnictwo sportowe na wysokim poziomie. Nasz klub jest zrzeszony w Polskim Związku Karate, w związku z tym zawodnicy biorą udział w oficjalnych imprezach sportowych takich jak np. Mistrzostwa Polski, Puchar Europy, turnieje międzynarodowe rozgrywane według zasad WKF, czyli tzw. Karate olimpijskiego, ponieważ należy pamiętać, iż od niedawna dyscyplina ta gości na Igrzyskach Olimpijskich. Dotychczasowe osiągnięcia naszych zawodników:

  • 3 brązowe medale Mistrzostw Polski w Karate Fudokan Mikołów 2017, 5 miejsce na Mistrzostwach Polski Karate WKF w 2018 roku,
  • 2 srebrne i jeden brązowy medal Międzynarodowych Turniejów Karate WKF w 2018 roku.

Klubową "młodszą siostrą" sekcji karate jest działająca od niedawna, ale bardzo prężnie rozwijająca się sekcja przeciągania liny. Przeciąganie Liny jest klasycznym sportem, mającym swe korzenie w początkach istnienia ludzkiej cywilizacji. Nie brakuje archeologicznych dowodów na to, że przeciąganie liny było sposobem rozwiązywania konfliktów między dwoma społecznościami, bez uciekania się do przelewu krwi. Tug of war, jako substytut wyniszczającej walki, niezależnie i w różnych formach, występował niemal na wszystkich kontynentach. W czasach późniejszych przeciąganie liny przerodziło się w sport, który był prezentacją siły, wytrzymałości, waleczności a także współpracy i strategii  zawodników. W Grecji, kolebce Igrzysk Olimpijskich, przeciąganie liny było traktowane jako oddzielna prestiżowa dyscyplina sportu, ale również jako dyscyplina dodatkowa, treningowa, dla zawodników specjalizujących się w innych dziedzinach. W erze nowożytnej, na początku XX wieku ta legendarna dyscyplina, pięciokrotnie pojawiła się w kalendarzu letnich Igrzysk Olimpijskich. Jej znak rozpoznawczy to połączenie prostych zasad z dużą dawką emocji. Nasz klub należy do Polskiego Związku Przeciągania Liny i jest najprężniej działającym w tej dyscyplinie klubem w kraju pod względem sportowym i marketingowym. Na chwilę obecną aż ośmiu zawodników pomyślnie przeszło kwalifikacje i wzmocniło szeregi kadry narodowej w tym pięknym sporcie. Mają zatem możliwość reprezentowania Polski na imprezach światowej rangi, takich jak Mistrzostwa Świata i Europy, oraz The World Games. Trening przeciągania liny w naszym klubie daje wszechstronne przygotowanie ogólnorozwojowe z naciskiem na siłę i wytrzymałość, uczy współpracy i taktyki  a także jest także cennym uzupełnieniem do treningu innych dyscyplin sportowych np. sztuk walk,  crossfitu, dwuboju i trójboju siłowego. Bezpłatne zajęcia odbywają się trzy razy w tygodniu i każdy z nich trwa dwie godziny. Ponadto zawodnicy mają do dyspozycji niewielką siłownię, którą zbudowaliśmy z prywatnych środków, oraz na zewnątrz drążki i poręcze do ćwiczeń z obciążeniem własnego ciała. Klub posiada boisko odpowiednie do treningów i rozgrywania zawodów wyczynowego przeciągania liny.

W 2017 r. zorganizowaliśmy Turniej o Puchar Prezydenta Miasta Kołobrzeg w Przeciąganiu Liny na Plaży, impreza cieszyła się tak wielkim powodzeniem, że poza kolejną jej edycją w tym roku, udało się nam również współorganizować Plażowe Mistrzostwa Polski w Przeciąganiu Liny, które odbyły się w Dźwirzynie w sierpniu br. W porozumieniu z miastem Kołobrzeg organizujemy otwarte treningi na terenie miasta a także uczestniczymy w pokazach na rozmaitych imprezach.

Niedawno własnymi środkami zbudowaliśmy wysoki na 9 metrów wyciąg treningowy mogący unieść 2 tony, dzięki któremu możliwy będzie o wiele szybszy rozwój sportowy. Konstrukcja jest unikalna w skali światowej, gdyż umożliwia przeciąganie liny w każdym kierunku, dzięki czemu wydeptana trawa dostaje szansę regeneracji.

Klub Sportowy Morote, dzięki kampanii w mediach społecznościowych, jest rozpoznawalny na całym świecie wśród miłośników wyczynowego przeciągania liny. Dostajemy wiele zaproszeń na turnieje międzynarodowe, wiąże się to jednak z wydatkami, na które w obecnym momencie klubu nie stać.

W przyszłym roku wspólnie z Gminą Kołobrzeg zamierzamy zorganizować pierwszy w Polsce międzynarodowy turniej przeciągania liny. Wstępne zainteresowanie wyraziło już wiele drużyn, w tym te z najmocniejszych krajów, czyli Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.

Miejsce treningów: Głowaczewo 1, 78-133 Drzonowo

Sponsoring sportowy rozwija się niezwykle dynamicznie zarówno na świecie, jak i w Polsce. Jednym z najczęściej wymienianych czynników, decydujących o efektywności sponsoringu sportowego, są emocje towarzyszące zmaganiom sportowców. A emocje podczas przeciągania liny są naprawdę ogromne!

Według badaczy, to właśnie one powodują, iż eksponowane na stadionach czy na strojach zawodników logotypy marek są lepiej przyswajane przez nasz umysł. Skutkuje to wzrostem świadomości marki wśród kibiców. Gdy zaangażowanie marki w sponsoring jest długotrwałe, stopień znajomości sponsora wśród kibiców potrafi być naprawdę wysoki.

Ważne jest również, że sponsoring (nie tylko sportowy) jest bardzo dobrze przyjmowany przez konsumentów. W dobie powszechnej irytacji natrętną reklamą, zwłaszcza telewizyjną, sponsoring odbierany jest jako nienachalna forma promocji, a bandy reklamowe sponsorów dookoła boisk i logotypy marek na koszulkach zawodników są już uznawane za naturalne elementy widowiska sportowego. Dodatkowo, odbiorcy zawodów sportowych obcują z marką przez cały czas trwania widowiska, nie mają możliwości „wyłączenia reklamy”. To olbrzymia przewaga sponsoringu nad tradycyjną reklamą telewizyjną, gdzie mamy do czynienia
ze zjawiskiem zappingu, polegającym na przełączaniu kanału bądź wychodzeniu z pokoju na czas trwania reklam.

Trzecim powodem, dla którego warto zainwestować w sponsoring sportowy, są pozytywne skojarzenia z nim związane. Oczywiście różnią się one między sobą w zależności od dyscypliny sportowej, jednak część wartości kojarzonych ze sportem jest uniwersalna. Możemy do nich zaliczyć m.in.: wytrwałość, wytrzymałość, moc, doskonałą technikę, dynamikę, zdrowie oraz zwycięstwo. Niewątpliwie wiele marek chciałoby być kojarzonych, choć
z niektórymi z nich.

Jako kolejny z podstawowych motywów inwestycji w sport można podać stosunkowo niski koszt tej formy promocji, co może być jedną z przyczyn, dla których sponsoring radzi sobie w dobie kryzysu lepiej niż inne narzędzia promocji. Koszt dotarcia z przekazem promocyjnym do określonej liczby odbiorców jest niższy chociażby dlatego, że często logo marki pojawia się w środkach masowego przekazu bez wysiłku sponsora bądź sponsorowanego. Robią to za nich same media przeprowadzając transmisje, wywiady z  zawodnikami, zamieszczając zdjęcia
i relacje z  imprez sportowych. W ten sposób z logotypem sponsora obcują tysiące. W przypadku sponsorów tytularnych dochodzi do tego wymienienie nazwy marki bądź firmy w każdej wzmiance o sponsorowanym klubie lub imprezie sportowej.

Jeżeli Państwa firma chciałaby wesprzeć nasze działania możemy zaproponować m.in.:

  • umieszczenie logo firmy na strojach meczowych,
  • udostępnienie infrastruktury klubu do zawieszenie banerów reklamowych,
  • umieszczenie logo firmy na wszelkich materiałach poligraficznych związanych z funkcjonowaniem klubu oraz wykorzystywanymi w ramach organizacji i promocji poszczególnych wydarzeń, w których brać będą udział drużyny klubowe (papier firmowy, zaproszenia, plakaty, ulotki),
  • umieszczenie logo firmy na oficjalnej stronie internetowej klubu oraz portalu społecznościowym Facebook.

W sporcie najważniejsza jest skuteczność. Podobnie jest w działaniach biznesowych. Pragniemy, aby nasza współpraca miała formę partnerstwa, które przynosić będzie obydwu stronom optymalne korzyści. Jesteśmy otwarci na wszelkiego typu propozycje dodatkowych działań z Państwa strony. Wierzymy w efektywność „rozmowy” jako formy dochodzenia do najlepszych rozwiązań. Mamy nadzieję, że wspólnie będziemy tworzyć siłę KS MOROTE, przyczyniając się do jego sukcesów sportowych i promowania Państwa firmy.

W razie jakichkolwiek pytań jesteśmy do Państwa dyspozycji.
W sprawach związanych z marketingiem sportowym wszelkich informacji udziela: 

Prezes klubu Przemysław Spadło
Tel: +48 793 380 100

oraz

Sekretarz klubu Dagmara Spadło
tel: +48 509 301 580

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Nasze Social Media

Znajdziesz Nas również na mediach społecznościowych. Serdecznie zapraszamy.